Na nasze szkolenia nie przychodzisz „zdać patent”. Naszym nadrzędnym celem jest przekazania Ci jak największej dawki wiedzy i umiejętności, znacznie rozszerzających wymagania na popularnego „morsa”.

Niewiele osób zdaje sobie sprawę z jak dużą odpowiedzialnością łączy się rola kapitana. Chcemy, aby po szkoleniu z nami każdy uczestnik mógł bez zawahania powiedzieć , że jest gotowy do tej funkcji. Za swoje główne zadanie stawiamy sobie nauczyć Cię jak być kapitanem, zachować się w różnych sytuacjach i różnych warunkach. Jak poradzić sobie z jachtem, podstawowymi naprawami czy nietypowymi sytuacjami.

Termin

14-21 września

Lokalizacja

NCŻ, ul.Stogi 20, Gdańsk - Górki Zachodnie

Program

rozszerzony program na stopień Jachtowego Sternika Morskiego

Co wyróżnia nasze szkolenie?

  • Podzieliśmy je na dwie części. W trakcie części praktycznej nie będziemy prowadzić pełnych wykładów – zajęcia odbędą się na zasadzie powtórek i konsultacji. Oddzielny, rozszerzony program będzie realizowany wcześniej w Warszawie. Obecność na wykładach poprzedzających kurs nie jest obowiązkowa, lecz zalecana. Zobacz program części teoretycznej.
  • Zapomnij o irytujących kolejkach za sterem. Szkolimy się w małych, maksymalnie 6-osobowych załogach
  • Intensywny program: 7 dni szkolenia, minimum 9h pływania dziennie,  nocne przeloty, nawigacja, radio UKF i wiele innych aspektów, które każdy „mors” wiedzieć powinien. 
  • Brak szkolenia „pod egzamin” – sami jesteśmy aktywnymi żeglarzami, nauczymy Was tego co naprawdę jest potrzebne do samodzielnego prowadzenia rejsu.
  • Szkolenie kończymy egzaminem, dzięki czemu w końcu uzyskasz patent Jachtowego Sternika Morskiego
Miejsc zajętych
18%

Cena szkolenia: 1299 zł
Przy udziale w pakiecie z częścią teoretyczną na wodzie zniżka na wykłady -33%!

Cena zawiera:

  • 7 dni szkolenia praktycznego
  • zakwaterowanie na jachcie
  • pełna realizacja programu szkoleniowego
  • szkolenie teoretyczne w formie powtórek i konsultacji

Cena nie zawiera:

  • kasy jachtowej przeznaczonej na wyżywienie, opłaty portowe i paliwo. Kapitan jest zwolniony z wpłaty do kasy jachtowej. Kasa jachtowa jest rozliczana po rejsie. Orientacyjna wysokość to 35 zł / osoba/ dzień
  • Kosztów egzaminu i wydania patentu

Warunki płatności:

  • Zaliczka w wysokości 200 zł w ciągu 5 dni roboczych od wysłania zgłoszenia
  • II rata do 30 czerwca
  • Pozostała część do 31 sierpnia

    Szkolenie odbywa się na Zatoce Gdańskiej. Rozpoczynamy i kończymy w Narodowym Centrum Żeglarstwa w Górkach Zachodnich.

    Planujemy przynajmniej jeden dzień spędzić w innym porcie, aby poćwiczyć manewry w różnych warunkach i różnych miejcsach oraz móc sprawdzić się w praktyce podczas przelotów w poprzek Zatoki Gdańskiej.

    Na naszej trasie takie porty jak: Gdańsk, Gdynia, Sopot, Hel i Jastarnia

    Na naszym szkoleniu korzystamy z jednostek, które najczęściej można spotkać w czarterze. Są to jachty o długości 10-12m o wyporności ok 10t,  wyposażone w m.in, w koło sterowe i silnik stacjonarny. Korzystamy z jachtów z floty JMaster, sprawdzonych niejednokrotnie na naszych rejsach.

    • Nazwa jachtu: S/Y RESET
    • Producent: Gibert Marine SA
    • Typ: Gib Sea 362
    • Silnik: Yanmar 3GM30, 27 hp
    • Ilość koji: 8+1 (8 w żegludze pełnomorskiej, 9 w odległości 20Mm od brzegu)
    • rolowany fok i grot
    • Długość: 10,9 m.
    • Szerokość: 3,55 m.
    • Zanurzenie: 1,75
    • Kadłub: kompozyt

    Wymagamy od Ciebie podstawowej wiedzy żeglarskiej na poziomie Żeglarza Jachtowego. Co to znaczy?

    • wiesz czym się różni bajdewind od bagsztagu oraz prawy hals od lewego
    • znasz podstawowe węzły żeglarskie: knagowy, dowolny do połączenia dwóch lin czy buchta nie są Ci obce
    • umiesz pracować żaglami: postawić, zrzucić i sklarować, zarefować czy odpowiednio wybrać lub wyluzować szoty

    Dodatkowo potrzebne Ci będzie pewne doświadczenie morskie. Umiesz już trzymać kurs, masz na swoim koncie kilka zwrotów czy manewrów portowych jako członek załogi.  Nie musisz być w tych tematach ekspertem (nad tym będziemy pracować!), ale jeżeli  są to dla Ciebie zupełnie nieznane elementy, zwyczajnie nie będziesz w stanie efektywnie wykorzystać całego szkolenia.

    Pamiętaj, że na szkoleniu w Gdańsku nie będziemy omawiać części teoretycznej – cały materiał dokładnie przerobimy wcześniej na oddzielnych spotkaniach. Zobacz szczegóły!


    Zapomnij o taryfie ulgowej czy opalaniu się. Spotykamy się w sobotę w marinie i już pierwszego dnia popołudniu rozpoczniemy zajęcia praktyczne. W następne dni też nie będzie czasu na spanie – planujemy minimum 9 h zajęć dziennie, ale często zdarza się, że ćwiczenia trwają dużo dłużej i kończą się długo po zachodzie słońca. W planie oprócz manewrówki portowej i żaglowej na pewno będzie też nocne pływanie, co da nam możliwość omówienia zasad nocnej nawigacji czy locji, planowanie podróży czy praktyczny kurs obsługi radia morskiego.


    Szczegółowy zakres szkolenia

    1. Umiejętność wykonania następujących manewrów jachtem morskim.
    1.1 Manewry pod żaglami:

    • zacieśniona cyrkulacja,
    • zwrot przez sztag,
    • zwrot przez rufę,
    • stawanie w dryf,
    • alarm „człowiek za burtą”,
    • dojście do boi,
    • odejście od boi,
    • stawanie na kotwicy,
    • zejście z kotwicy,
    • odejście od nabrzeża,
    • dojście do nabrzeża.

    1.2. Manewry na silniku:

    • odejście od nabrzeża (longside, dziobem, rufą, pomiędzy Y-bomy i inne),
    • dojście do nabrzeża,
    • alarm „człowiek za burtą”,
    • odejście do boi,
    • odejście od boi,
    • stawanie na kotwicy,
    • zejście z kotwicy,
    • holowanie pojedynczego jachtu.

    2. Praca załogi i eksploatacja jachtu morskiego.
    2.1 Obsługa silnika:

    • określenia na podstawie instrukcji obsługi rozmieszczenia elementów silnika wymagających kontroli i ich obsługa,
    • sprawdzenia układu chłodzącego i wylotowego,
    • określania prądu ładowania akumulatora ze źródła zewnętrznego,
    • usuwania usterek silnika w zakresie ustalonym w jego instrukcji obsługi.

    2.2 Taklowanie jachtu, klar jachtu.
    2.3 Obsługa żagli, osprzętu i podstawowych urządzeń na jachcie z zachowaniem zasad bezpieczeństwa.
    2.4 Poprawny dobór ożaglowania.
    2.5 Regulacja powierzchni ożaglowania.
    2.6 Obsługa instalacji jachtowych.
    2.7 Obsługa kotwicy.
    2.8 Cumowanie jachtu.
    2.9 Obrót lub przesunięcie jachtu przy pomoście, praca cumami.
    2.10 Przygotowanie jachtu do wypłynięcia, sprawdzenia stanu technicznego jachtu i jego wyposażenia z uwagi na bezpieczeństwo żeglugi.
    2.11 Przygotowanie jachtu do żeglugi w trudnych warunkach pogodowych.

    3. Obsługa radia morskiego

    • zasady komunikacji w łączności VHF
    • łączność rutynowa – rozmowy z innymi jachtami i statkami
    • zgłaszanie wejść/wyjść do portu – rozmowy z odpowiednimi kapitanami portów

    4. Prowadzenie nawigacji metodą graficzną.

    5. Korzystanie z polskich i anglojęzycznych pomocy i wydawnictw nawigacyjnych.

    6. Korzystanie z urządzeń łączności ze szczególnym uwzględnieniem wzywania pomocy.

    7. Korzystanie z systemu GPS.

    8. Nawigacyjne przygotowanie rejsu.

        "Odpowiedni człowiek na odpowiednim miejscu. Widać, "że mu się chce ", stawia wyzwania, duża wiedza i pasja. Każdą chwile wykorzystuje na przekazywanie wiedzy, wymaga myślenia, cierpliwie odpowiada na wszystkie pytania. "
        Szkolenie JSM 2017
        Ankieta anonimowa

        Egzamin

        Odbędzie się ostatniego dnia szkolenia na tych samych jachtach. Będzie składał się z trzech części:

        • Część teoretyczna: 75 pytań jednokrotnego wyboru (ABC)
        • Zadanie nawigacyjne
        • Praktyka zawierająca m.in. manewry portowe, manewry pod żaglami czy alarm „człowiek za burtą”

        Wymagania:

        • ukończone 18 lat
        • udokumentowany staż morski: min. 200h w przynajmniej dwóch rejsach

        Nie jest wymagane posiadanie patentu Żeglarza Jachtowego, jednak dla osób  go nie posiadających egzamin będzie rozszerzony o wiedzę wymaganą na ten stopień.

        Uprawnienia jachtowego sternika morskiego:

        • prowadzenie jachtów żaglowych po wodach śródlądowych bez ograniczeń
        • prowadzenie jachtów żaglowych o długości do 18m po wodach morskich

        Koszt egzaminu to 350zł oraz 175zł dla uczniów i studentów do 26 lat.