Pamiętasz takie sytuacje z zajęć, jak wykładowca mówi „O tym powiem na szybko, bo nie mamy tyle czasu”? Czy wierzysz, że wszystkie tematy, których znajomość może mieć olbrzymie znaczenie w krytycznych sytuacjach, można omówić dokładnie podczas  rejsu? Celem wykładów morskich nie jest chodzenie na skróty – zapraszamy na solidne, 4-dniowe szkolenie, które porządnie przygotuje Cię do żeglowania morskiego.

Szkolenie przeznaczone zarówno dla przyszłych kapitanów (obowiązkowa propozycja dla kandydatów na patent Jachtowego Sternika Morskiego!), jak i dla tych, którzy chcą świadomie uczestniczyć w rejsie jako wykwalifikowana załoga. Program  zaczynamy od podstaw – nie wymagamy doświadczenia, patentów czy innych papierów. Warunkiem jeden – chęć nauki i pogłębiania wiedzy. O resztę zadbamy my:)

Termin

Weekendy: 16-17.03 oraz 23-24.03, godz. 0900-1700

Lokalizacja

Warszawa, ul. Gostyńska 45

Program

Rozszerzony program Jachtowego Sternika Morskiego

Dlaczego warto postawić na jakość?

  • Nie lecimy po linii najmniejszej oporu - cztery dni szkolenia pozwalają nam na dokładne omówienie każdego tematu
  • Sprawdzony program ułożony przez czynnych instruktorów żeglarstwa, oparty na wieloletniej praktyce morskiej i oceanicznej
  • Dowiesz się nie tylko tego co niezbędne w prowadzeniu jachtu, ale i jak korzystać z nowoczesnych narzędzi i technologii XXI wieku.
Zajętych miejsc
60%

Cena szkolenia: 449 zł
Przy udziale w pakiecie z częścią praktyczną na wodzie zniżka na wykłady -50%!

Cena zawiera:

  • 32 godziny szkolenia (4 dni)
  • materiały dydaktyczne – podręcznik „Vademecum Skippera”

Warunki płatności:

  • Zaliczka w wysokości 150 zł w ciągu 3 dni roboczych od wysłania zgłoszenia
  • Pozostała część najpóźniej do 7 marca

Dobre chęci! Nie stawiamy żadnych wymagań wstępnych – wszystkie zagadnienia planujemy przeanalizować od początku.

Szczegółowy program szkolenia:

  1. Przepisy:
    • Międzynarodowe Przepisy o Zapobieganiu Zderzeniom na Morzu
    • Wybrane zagadnienia z kodeksu morskiego i innych ustaw: prawa i obowiązki kapitana statku, wyposażenie obowiązkowe, dokumenty jachtu
    • Przepisy i zwyczaje żeglarskie ujęte dobrą praktyką morską i etykietą jachtową
    • Sygnały dzienne i nocne statków w ruchu
    • Uprawnienia i patenty w Polsce i na świecie
  2. Meteorologia:
    • Podstawowe czynniki i procesy pogodotwórcze
    • Fronty ciepłe i chłodne, układy niskiego i wysokiego ciśnienia
    • Wiatry lokalne – charakterystyka wybranych akwenów
    • Źródła prognoz pogody
    • Interpretacja prognoz numerycznych
  3. Ratownictwo:
    • sygnały wzywania pomocy
    • środki ratunkowe na jachcie
    • służba SAR w Polsce i na świecie
    • Podstawy pierwszej pomocy. Postępowanie w przypadku urazów, hipotermii, oparzeń
    • Alarmy na jachcie: wodny, pożarowy, MOB
  4. Wiadomości o morskich jachtach żaglowych:
    • Instalacje jachtowe: elektryczna, wodna, gazowa
    • Budowa i eksploatacja wysokoprężnego silnika stacjonarnego
    • Trymowanie żagli. Dobór ożaglowania w zależności od warunków i kursu. Żagle dodatkowe – spinaker, genaker
  5. Teoria żeglowania, zasady manewrowania jachtem morskim:
    • Stateczność jachtu
    • Techniki sztormowania
    • Różne metody alarmu „człowiek za burtą” i ich skuteczność
    • Teoria manewrowania – efekt śruby, zacieśniona cyrkulacja, dobór manewru w zależności od warunków pogodowych
    • charakterystyka manewrowania dużych jachtów i katamaranów
  6. Nawigacja:
    • Dewiacja, deklinacja, dryf. Różnice pomiędzy kursem kompasowym, a rzeczywistym
    • Współpodrzędne geograficzne – nanoszenie i odczytywanie pozycji na mapie
    • Wyznaczanie pozycji – nawigacja klasyczna
    • Nawigacja na wodach pływowych – wysokość pływu, kierunek i siła prądu
    • Nawigacja elektroniczna
    • Zadania nawigacyjne
  7. Locja:
    • System IALA w regionach A i B
    • Praca na mapach. Symbole, oznaczenia, skróty
    • Rodzaje świateł – oznaczenia i charakterystyka
  8. Sygnalizacja, łączność:
    • Obsługa radia UKF. Zasady komunikacji w paśmie morskim
    • System GMDSS: łączność cyfrowa DSC, radiopławy EPIRB, transponder SART, Navtex
    • działanie systemu AIS
  9. Organizacja rejsu i planowanie podróży:
    • Źródła informacji – locja, spis świateł, przewodniki żeglarskie, internet
    • Modyfikacja trasy rejsu w zależności od warunków meteo
    • Wybór i czarter jachtu, kaucja, ubezpieczenie
    • Przygotowanie nawigacyjne wejścia do portu